Lake Isabella en een naderende storm - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Opreismetdekids - WaarBenJij.nu Lake Isabella en een naderende storm - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Opreismetdekids - WaarBenJij.nu

Lake Isabella en een naderende storm

Door: Anick

Blijf op de hoogte en volg Opreismetdekids

27 April 2014 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Er hangt netjes een briefje aan ons paaltje of we komen betalen bij plaats 2. Dat doen we uiteraard. En meteen krijgen we aanwijzingen waar we het best boodschappen kunnen doen en water kunnen bijvullen. Vandaag staat de rit naar Dead Valley op het programma. We rijden via Ridgecrest en kiezen de weg over de bergen heen. Al snel komen we erachter dat dit geen goede keuze is. Het waait als een malle en het is werkelijk angstaanjagend te noemen hoe de wind tekeer gaat tegen de RV. Om het nog even gezelliger te maken, slaat een van de dakramen open en krijgen we het niet meer dicht. Sjoerd trotseert de wind en klimt op het dak. Robin heeft de instructies goed in haar oren geknoopt en roept er nog achteraan dat dat niet mocht van de mevrouw van Road Bear. Onderweg krijgen we met een heuse zandstorm te maken en is de rit alles behalve ontspannen. We halen ducktape voor het raam en Sjoerd moet nog 2x naar boven om het provisorisch te repareren. De TomTom heeft inmiddels ook de geest gegeven en vertoont een zwart beeld met witte strepen. Arghhh! Nou ja om 15.30 uur bereiken we Furnace Creek en vinden we het mooi geweest. Geen rustieke camping maar een veredelde parkeerplaats. We doen het ervoor. De wind is nog steeds aan het gieren en er wordt zelfs regen voorspelt voor vannacht.. Wat een avontuur, morgen weer een dag.
We spelen nog wat met de kindjes buiten in de warme föhn en eten wraps. We staan voor het eerst direct naast mensen en gaan binnen nog wat schrijven en lezen. Hopelijk is het morgen opgeklaard waardoor we nog wat zien van het vreemde landschap om ons heen.

• 27 April 2014 - 17:32

Joke:

Jullie maken heel wat mee zeg! X