Fietstocht over de Golden Gate Bridge - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Opreismetdekids - WaarBenJij.nu Fietstocht over de Golden Gate Bridge - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Opreismetdekids - WaarBenJij.nu

Fietstocht over de Golden Gate Bridge

Door: Anick

Blijf op de hoogte en volg Opreismetdekids

19 April 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vannacht heeft iedereen wat onrustig geslapen. Robin en ik waren er rond 05.15 uur uit, Sjoerd iets over zevenen. Bo zit meteen lekker in het ritme, die hebben we om 08.15 uur wakker moeten maken.

Na wat omzwervingen bij Blazing Saddles een fiets gehuurd met fietskar. Eerst een bezoek gebracht aan pier 39 waar een vlonder wordt bewoond door een hele kudde zeeleeuwen. Vervolgens langs het water een prachtige fietstocht gemaakt. Aangezien het vandaag strak blauwe lucht is (San Francisco is vaak tot in de middag gehuld in zeemist), super zicht op Alcatraz en de Golden Gate Bridge. Vlak voor de brug horen we ineens een klap en blijkt een van de banden van de fietskar lek.. Shoot! Telefoontje naar de verhuurder en ja hoor na 30 minuten komt er een jongen bezweet en uitgeput al fietsend een nieuwe kar brengen en kunnen wij onze tocht vervolgen. Bij de Warming hut een lunch gescoord. Daarna weer naar boven gependeld en de brug over gefietst! Wat was dat kicken zeg.

Aan de overkant naar Sausolito gegaan en daar de Ferry gepakt terug naar Fisherman's Warf. Hebben een aantal voorbij moeten laten gaan wat het was ontzettend druk. Blijkt dat men Goede Vrijdag hier massaal vrijneemt.. Zo grappig Pasen zit totaal niet in ons systeem dit jaar.

Terug thuis heeft Sjoerd pannenkoeken voor de meiden gebakken. Ze hebben zich weer voorbeeldig gedragen vandaag. Isabo heeft er van zitten smullen. Robin was in de taxi terug naar het appartement alleen in slaap gevallen en we kregen haar maar moeilijk wakker. Uiteindelijk 1 pannenkoek naar binnen weten te werken en een fles melk en toen ging ze helemaal out.

Morgen de kamper ophalen en dan even een rustdag.

• 19 April 2014 - 10:41

Joke:

Dat klinkt geweldig! Wat een bof met het weer! Dikke knuffel voor jullie alle vier

• 19 April 2014 - 12:37

Hans:

Zwarte Piet ging uit fietsen toen ......, mooie verhalen, jullie maken veel mee, fijn dat de kinderen het zo leuk hebben, liefs

• 22 April 2014 - 20:05

Folkert:

Cool! I Like bridges. Enjoy there!

• 23 April 2014 - 01:14

Manja:

Klinkt allemaal heerlijk, op de fiets beleef je alles dubbel zo veel. Hahaha chill, dat er zo snel een sportieve jonge man jullie kwam redden.. Fijn dat jullie het zo leuk hebben!! Jullie zitten nu vast in die te luxe campervan :-p mmmmm pannekoeken :-) Kusjes, liefs

• 23 April 2014 - 01:14

Manja:

• 23 April 2014 - 07:50

Francine:

Leuke verhalen!! Klinkt geweldig allemaal!